La clau de la immensitat de la banda sonora d'”Interstellar”

La banda sonora de Interstellar és una autèntica obra mestra, i el seu compositor, Hans Zimmer, un inseparable de la factoria Nolan, ja que l'alemany ja havia treballat en el passat per a la trilogia d’El Cavaller Fosc i Origen. "Et donaré un sobre amb una carta. Una pàgina que t’explicarà una faula en el centre d'una història. Hi treballaràs durant un dia, i després em tocaràs el que has escrit". Aquestes instruccions tan precises i senzilles van ser les que Christopher Nolan va donar a Hans Zimmer fa dos anys amb total confiança. El compositor, en només una nit, va escriure una peça amb piano i orgue que va captivar al director, el tema en qüestió tractava sobre "el que significava ser pare".

Normalment els compositors s'involucren en les bandes sonores un cop la producció ja està ben avançada, però en aquest cas va passar just tot el contrari. Aquest tall, que finalment no es sap si va ser utilitzat en la BSO que s'ha comercialitzat, va acompanyar a Zimmer durant tot el procés de composició. Ja a l'estiu de 2013 es va aïllar en el seu apartament de Londres durant un mes per viure com un ermità, a l’estil dels astronautes en la pel·lícula. Tant ell com Nolan van parlar de llibres de Time Life, l'espai i dibuixos de la NASA disponibles en llibres per a nens. En total el teutó va dedicar dos anys a conceptualitzar i compondre el score, en paral·lel amb l'escriptura del guió i el rodatge de la cinta. Quan Nolan estava gravant una escena, Zimmer estava preparat amb la partitura d'aquesta, total simbiosi artística.