Viatges Motxillers: Irlanda Part 2

3er dia: KILLARNEY

Després d’un descans ben merescut em vaig despertar per practicar una mica d’exercici amb el meu company Abraham, que es trobava un pèl marejat després d’una nit d’intensa olor infernal de formatge holandès (llegir Irlanda Part 1). L'alberg llogava bicicletes per 12€ tot el dia, era una fantàstica i ecològica oportunitat per gaudir del Parc Nacional.

El nostre recorregut va seguir estrictament el mapa que ens van donar a l’alberg, sortírem de Fossa a les 10h i vam arribar a Killarney vuit hores després, assolint una ruta de dificultat mitjana; l’Abraham va agrair que no fos de dificultat alta després de la seva fantàstica nit. Durant el trajecte tant sols vam parar per beure, fer fotografies i alimentar-nos de galetes, ja menjaríem bé al tornar, ja que no volíem parar a descansar més del compte per por a que ens caigués la nit a sobre i estiguéssim lluny del poble. El més destacable de la jornada va ser el congost de Dunloe, la sendera de Upper Lake (al sud), la Casa i l'abadia Muckross, el Ross Castle i sobretot els impecables paisatges amb aquella tranquil·litat i la sempre amabilitat incondicional de la gent. Si hi aneu i teniu temps, us recomano que ho visiteu absolutament tot.

Ross_Castle

En arribar altre cop a l’alberg a les 6 de la tarda, vam aprofitar per anar a sopar ja que teníem moltíssima gana i a Irlanda és costum fer-ho en aquesta hora, el local escollit va ser un Burger King que es trobava molt prop, l’opció més econòmica i ràpida que se’ns va presentar. Un cop ja sopats, vam donar una volta pel poble i vam acabar el dia veient un avorrit partit de futbol de la lliga irlandesa per així fer son i anar ben cansats al llit.

4rt dia: KILLARNEY – CORK – BLARNEY

Pluja i fred van ser els nostres acompanyants durant tot el viatge fins a Cork per allotjar-nos al seu Alberg Internacional. En arribar vam tenir moltíssima sort ja que vam trobar aparcament just davant de la porta, i això normalment com ja sabeu només passa en les pel·lícules americanes. Ens vam registrar ràpidament pagant 17€ per nit i persona, però sense esmorzar, i vam sortir disparats cap al centre de la ciutat per menjar en una "subway" per fer un entrepà.

Després d’aprofitar la primera part del dia per fer l’obligada sessió fotogràfica ens vam dirigir cap a Blarney a veure el seu famós castell que es trobava a tant sols 5 minutets de la ciutat. Tot i algunes opinions negatives sobre aquesta edificació i els 8€ que valia l’entrada, la veritat és que ens vam quedar gratament sorpresos. El castell no té res d’especial, és un més, no està en perfecte estat, però les vistes des de dalt són precioses. La llegenda explica que si beses la pedra del castell que es troba a l’última planta aconseguiràs el do de l’eloqüència, nosaltres ja que estàvem allí ho vam provar per si un cas.

Blarney_Castle

En arribar altre cop a Cork abans d’anar a fer nones, vam donar un tomb per la ciutat  i vam retornar a l’alberg a dutxar-nos per anar a sopar. El lloc escollit per fer l’últim àpat del dia va ser un popular pub on vam poder assaborir bon menjar i una actuació de música irlandesa. Ens va agradar molt la música, tot i que hi era difícil escoltar-la en condicions degut al soroll dels irlandesos bevent i parlant alt, ja que ells passaven bastant de l’actuació, tot el contrari de nosaltres, es notava molt que érem turistes…